پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران تشکیل شد اقامه نمازجماعت به امامت یک خانم روی آنتن شبکه سه رفت + عکس پخش سریال «مولانا» در شبکه نمایش خانگی نمایشگاه «نگاره‌های ماندگار» در موزه بزرگ خراسان | سیر روح در عالم معنا «زیبا صدایم کن» رسول صدرعاملی کلید خورد شعر همان عشق، همان زندگی | درباره مهرداد اوستا، شاعر غزل‌های خیال‌انگیز محمدرضا فروتن و میترا حجار با «نیلگون» در راه سینما آخرین نشانه‌های نمک نورالدین | نگاهی به فصل پنجم سریال «نون خ»، ساخته سعید آقاخانی کارگردان نمایش «کلنل»: بزنگاه‌های تاریخی ما، زمینه ساز  تولید آثار هنری است آواز پرنده‌های صبح فروش حیرت انگیز «گارفیلد» در اولین هفته اکران «سمرقند»، برای خانواده بزرگ فارسی زبانان | کتاب تازه شاعر خراسانی در نمایشگاه کتاب تهران پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «برج آخر» اثر سوفیا موسویان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آلبوم «عشق ناباور» در راه بازار موسیقی کنسرت‌های پاپ اردیبهشت ۱۴۰۳ + زمان و مکان تأکید هیئت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم‌نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر برنارد هیل بازیگر «ارباب حلقه ها» و «تایتانیک» درگذشت + بیوگرافی
سرخط خبرها

بازدید روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر از نمایشگاه کتاب تهران

  • کد خبر: ۱۶۴۷۸۰
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
بازدید روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر از نمایشگاه کتاب تهران
رئیس سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب گفت: با برآورد‌هایی که داشتیم تخمین می‌زنیم روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر از نمایشگاه کتاب تهران بازدید می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، یاسر احمدوند در دیدار با سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نمایشگاه کتاب در تقویم خانواده‌ها قرار گرفته و این از برکات جمهوری اسلامی است که مردم مشتاق نمایشگاه و مطالعه هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه نمایشگاه مجازی با ارسال رایگان در کنار نمایشگاه حضوری در حال فعالیت است، مردم ترجیح می‌دهند از نمایشگاه حضوری بازدید کنند و در این فضای عمومی و اجتماعی، حضور فیزیکی داشته باشند. از این رو شاید بتوان گفت خرید کتاب موضوع دوم بوده و هدف، بیشتر بازدید از نمایشگاه است. در واقع حضور در نمایشگاه کتاب در تقویم خانواده‌ها قرار گرفته و این از برکات جمهوری اسلامی است که مردم مشتاق نمایشگاه و مطالعه هستند.

احمدوند حضور خانواده‌ها در نمایشگاه کتاب را یک فرهنگ مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: پس از حضور رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم، جمعیت بیشتری رهسپار مصلی امام خمینی (ره) شدند. برگزاری این رویداد در قلب پایتخت، بدون محدودیت و گزینش و همراه با امنیت کامل، از قدرت نظام جمهوری اسلامی سرچشمه می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوال سردار سلیمانی مبنی بر اینکه آیا آمار دقیق روزانه از حضور مردم و فروش کتاب دارید؟ گفت: شمارش دقیقی از حضور مردم در نمایشگاه نداریم، اما با برآورد‌هایی که داشتیم تخمین می‌زنیم روزانه سیصد تا چهارصد هزار نفر از این رویداد بازدید می‌کنند. البته روز سه‌شنبه (بیست‌وششم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲) که به مناسبت شهادت امام جعفرصادق (ع) تعطیل بود این آمار بیشتر بود.

احمدوند گفت: حدود بیست هزار نفر در ستاد اجرایی و ۱۵۰ نفر هم در مرکز پاسخگویی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مشغول به کار هستند.

سردار یعقوب سلیمانی نیز این نمایشگاه را وزین توصیف کرد و گفت: با توجه به مواردی، چون گرانی کتاب و دوری مردم از نمایشگاه، استقبال معناداری از نمایشگاه کتاب صورت گرفته است.

او با اشاره به اینکه هرچقدر برای کتاب و مطالعه هزینه کنیم مفید و خوب است، گفت: علاقه دارم که بین کتاب‌ها چشم بگردانم و با دقت غرفه‌ها را از نظر بگذرانم. هرچند که کتابی نخرم، اما حضور در این فضا لذت‌بخش است.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ اردیبهشت آغاز به کار کرده و تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->